woensdag 12 juli 2017

Het Conscienceplein en omgeving : Het "Nieuw Kwartier" te Leuven. Enkele foto's en persoonlijke herinneringen uit de vorige eeuw.


Over het "Nieuw Kwartier" is deze schitterende brochure verschenen en kan alleen maar aanraden ze zelf aan te schaffen. De foto's en mijn commentaartjes zijn alleen maar een persoonlijke aanvulling, voor wie er iets aan heeft. En uw commentaar en zeker oude foto's zijn ook altijd welkom.
Ikzelf ben gedomicileerd geweest in de Lebrunstraat en mijn ouders woonden, net na hun huwelijk in de Constantin-Meunierstraat tussen 1936 en 1939. En hoeveel tientallen keren zou ik geen afscheid genomen hebben van mijn vriendin en latere vrouw op het Conscienceplein , net om het hoekje van de Lebrunstraat, waar ze woonde en haar ouders met argusogen hun dochters in het vizier hielden. Zelfs Louis Tobback heeft in de Lebrunstraat gewoond in de jaren 70

Dit alles alleen maar om te zeggen dat ik wel wat gehad heb met "Het nief kotier".....






In 1960 gaf de "Populaire Louvaniste" hier nog een demonstratie. Ook mijn vader, Louis Vounckx was hier lid van en turnde mee. 




2013    Rampzalig








Het bloementapijt op het Conscienceplein

1977 - 1978 































Het plein in 2017





















In de Constantin-Meunierstraat


Na hun huwelijk op 9 juni 1936 vestigden mijn ouders Ludovicus Vounckx en Marie Jeanne Schievers zich in dit huis in de Constantin-Meunierstraat. 









Jaren 30





Jeugdfoto van de huidige bewoner.






Vader maakte deze foto vanuit deze locatie  in 37 of 38.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten