donderdag 6 november 2014

Adolphe Sax werd 200 jaar geleden geboren

... en radio 2 had er wel oren naar. Maar noch in "Het Laatste Nieuws", noch in "De Morgen" kon ik er iets over vinden.....Nochtans mogen wij fier zijn op deze Belgische uitvinder uit Dinant, wiens naam iedereen kent.









En dit mag ook gezegd worden, zoals deze crazy Englishman "Mister John" (zaliger) een prachtig lied maakte over de Belgen.....


In het boek over de standbeelden in België vond ik weinig. En niemand van mijn zogenaamde "vrienden" had iets over onze instrumentenbouwer vermeld. Daarom plaatste ik dit fragmentje uit het boek, uitgegeven door de ASLK in 1986.


In "Ons land"  32e jaargang van 4 februari 1950  vond ik toevallig dit artikel  en ik denk dat het moeite is om het hier te archiveren.  Droevig hoe weinig interesse er is voor onze grote mannen met wereldfaam. Of is  het misschien omdat het geen Vlaming is ? Hopelijk niet.
















Iets over de Engelsman  met het leuke liedje :  



 Mister John : (John Makin),  (Liverpool, 13 februari 1950 - Brussel, 23 oktober 2011 was een Brits zanger. Hij scoorde in 1998 een hit in België  met "Potverdekke, it's great to be a Belgian.


Beluister het, het is leuk en het wordt gevolgd door een reeks Engelse grappen over Belgen, uit allerlei programma's van de BBC. Ook een leuk moment. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten